در گزارش جلسه هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی، تاریخ برگزاری کنگره گفتاردرمانی چهاردهم و موارد دیگری اعلام شد:

جلسه هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی ایران در تاریخ 25 خردادماه جاری در گروه آموزشی گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد. در این جلسه که نخستین نشست هیئت مدیره پس از برگزاری همایش همایش گفتاردرمانی بود، مطالب متنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اهم آن به شرح زیر است:

  1. ضمن مروری بر روند برگزاری سیزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران، فرایند برگزاری همایش چهاردهم آغاز شد. در این راستا همکار محترم خانم دکتر یلدا کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان دبیر علمی وآقای اتابک وثوقی به عنوان دبیر اجرایی برگزیده شدند. براساس روال جاری به منظور انتقال موثر تجربیات و ایجاد یک ساختار پیوسته و رو به رشد در برگزاری همایش ها، همکار محترم آقای دکتر اکبر دارویی استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز به عنوان دبیر علمی همایش پانزدهم انتخاب شدند. چهاردهمین همایش گفتاردرمانی ایران در تاریخ 13 تا 15 اردیبهشت 1395 در تهران برگزار خواهد شد.
  2. با پایان دوره سه ساله هیئت مدیره دوم انجمن، مجمع عمومی سالانه و انتخابات سومین هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی ایران همزمان با همایش چهاردهم در اردیبهشت ماه 95 برگزار خواهد شد.
  3. به منظور بهره مندی از مشارکت همه همکاران و نیز افزایش تعاملات اجتماعی مقرر شد طی اطلاعیه ای از همه اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به همکاری در برگزاری همایش های گفتاردرمانی ایران هستند ، برای حمایت مالی از این اتفاق علمی و فرهنگی دعوت به عمل آید.
  4. مقرر شد با توجه به گسترده شدن فعالیتهای انجمن علمی در زمینه های مختلف بر لزوم شکل گیری ساختار اداری ثابتی که بتواند این فعالیت ها را با نظم و سازماندهی شایسته مدیریت کند تاکید شد. یکی از نخستین اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود، ایجاد محل مستقل به عنوان مقر انجمن علمی خواهد بود که تنها با حمایت و مشارکت همکارانمان قابل تهیه خواهد بود.
  5. نامه ی یکی ازهمکاران جوان که حاوی گلایه هایی از سیستم آموزشی رایج در دانشگاه ها و عواقب حرفه ای ناشی از آن بود مطرح شد. اعضای حاضر در جلسه ضمن محق دانستن همکاران در برخی زمینه ها، خاطرنشان ساختند که بورد گفتار و شنوایی وزارت بهداشت در حال بررسی مشکلات و تغییرات عمده در برنامه درسی مقاطع مختلف آموزشی است که انشالله تاثیرات مفیدی در جهت رفع مشکلات کنونی خواهد داشت.
  6. دوتن از همکاران با سابقه که در بیمارستان های آموزشی درمانی مشغول به خدمت هستند با حضور در جلسه مشکلات جاری در زمینه مسئولیت فنی بخش های مختلف زیر گروه های توانبخشی را مطرح ساختند که اعضای هیئت مدیره ضمن شنیدن این مطالب بر لزوم پیگیری مطالبات به حق همکاران در حوزه های مختلف تاکید کرده و این همکاران را در جریان تلاشهای جاری برای پیشبرد اهداف مذکور قرار دادند.

جلسه بعدی پس از پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.