برنامه کارگاه های حاشیه دوازدهمین همایش گفتاردرمانی ایران اعلام شد.
در حاشیه همایش کشوری دوازدهم، ۱۳ کارگاه تخصصی از تاریخ ۶ تا ۸اسفند برگزار خواهد شد.
جهت اطلاع از موضوعات، ارایه دهندگان، زمان و مکان برگزاری کارگاه هااینجا کلیک کنید
برنامه کارگاه های حاشیه دوازدهمین همایش گفتاردرمانی ایران اعلام شد.
در حاشیه همایش کشوری دوازدهم، ۱۳ کارگاه تخصصی از تاریخ ۶ تا ۸اسفند برگزار خواهد شد.
جهت اطلاع از موضوعات، ارایه دهندگان، زمان و مکان برگزاری کارگاه هااینجا کلیک کنید
همچنین جهت اطلاع از فهرست مقالات برگزیده جهت ارایه شفاهی می توانید به سایت دوازدهمین همایش گفتاردرمانی ایران مراجعه نمایید.
شناخت احساسات و عواطف مبتلایان به لکنت
نویسندگان:
ماهان حیدری نصرآبادی
محمدکمالی
زهره آرانی کاشانی
فاطمه شیبانی
جهت دانلود متن کامل مقاله اینجا را کلیک کنید.
چکیده
هدف: ناتوانی و تکرار شکستها در ارتباطات اجتماعی و ناامیدی حاصل از آن تحت تأثیر احساسات و عواطف فرد مبتلا قرار دارد، که وی را از رسیدن به اهداف عالی و آرمانی مورد نظر در زندگی فردی باز خواهد داشت. از آنجا که پدیده عواطف و احساسات انسانی بسیار پیچیده و چند بعدی است، مطالعه آن در یک محیط غیرطبیعی تجربی دشوار است. هدف از مطالعه حاضر شناخت احساسات و عواطف در تجربه افراد دارای لکنت میباشد.
روش کار: پژوهش حاضر به شیوه کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی انجام شد. ۲۱ فرد بزرگسال مبتلا به لکنت، به صورت هدفمند انتخاب شدند و به روش بحث گروهی متمرکز مورد مصاحبه قرار گرفتند. گفتههای مصاحبه شوندگان در طول تمام جلسات ضبط شد و توصیف کلامی شرکت کنندگان به طور کامل نوشته شد. مضمونهای حاصل از تجربه افراد دارای لکنت نسبت به زندگی توام با لکنت به دست آمد. در آخرین مرحله با استفاده از روش ون مانن، اطلاعات به دست آمده طبقهبندی گردید و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل کیفی قرار گرفت.
یافتهها: در بررسی حاضر، افراد دارای لکنت عواطف و احساسات خود را تحت تأثیر لکنت زبان میدانستند. این عوامل تحت مضمونی به نام "عواطف و احساسات" قرار گرفت. زیرمضمونهای حاصل از آن عبارتند از: خجالت، گناه، ناامیدی، ترس، عدم اعتماد به نفس، سرزنش خود، حقارت، خشم و ناراحتی و نگرانی دائمی که افراد شرکت کننده در تجربه زندگی با لکنت همواره با آن درگیر بودهاند.
نتیجهگیری: احساسات و عواطف فرد دارای لکنت و تعاملات اجتماعی، چرخهای را تشکیل میدهد که به طور مداوم لکنت و احساسات فرد و روابط بین فردی را تحت تأثیر قرار میدهد. احساسات و عواطف منفی حضور اجتماعی فرد را محدود مینماید و منجر به افزایش لکنت میگردد.
مجله اختلالات ارتباطی گفتار و زبان،جلد اول، شماره 2، بهار 92
بررسی شیوه های درمانی در افراد مبتلا به اختلال صوت
ناشی ازفلجی یک طرفه ی چین های صوتی
نویسندگان:
امین پیران، حمیدرضا روحی،
سیده فاطمه محمدی، مجتبی تجدد، حمید طهماسیان
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش جمع آوری اطلاعات در مورد شیوه های درمانی افراد مبتلا به فلج یکطرفه چین صوتی و بررسی نحوه تأثیرگذاری درمان ها روی این اختلال و ارایه اطلاعات درباره مزایا، معایب و اثربخشی شیوه های درمانی است تا در آینده بتوان تأثیر زودهنگام و کم هزینه تری را برای بیماران فراهم نمود.
روش کار:
جستجو در بانکهای اطلاعاتی معتبر انجام گرفت.یافته ها:
دو شیوه درمانی کلی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای زیر بخشهایی هستند. با توجه به شرایط بیمار از یک و یا چند زیر بخش استفاده می شود که نام وخصوصیات آنها به همراه جزئیات در مطالعه آورده شده است.نتیجه گیری:
بررسی ها بیانگر این مطلب هستند که با به تعویق انداختن شیوه های درمانی غیررفتاری و آموزش صوت درمانی می توان نتیجه بهتری را برای بهبود افراد مبتلا به فلج یک طرفه چین های صوتی فراهم کرد. بهترین کار، صوت درمانی پیش از مداخلات غیررفتاری برای آگاهی بیشتر فرد از عملکرد حنجره، نحوه استفاده درست از آن و پس از مداخله برای جلوگیری از بازگشت ضایعه میباشد.کلیدواژه ها:
فلج یک طرفه، چین صوت، اختلالات صوت، مقاله مروریمجله اختلالات ارتباطی گفتار و زبان، جلد دوم، شماره 1، پاییز۹۲
جهت دانلود مقاله اینجا را کلیک کنید.
جهت دانلود فایل بازی ها اینجا را کلیک کنید.
از سرکار خانم رافعی،کارشناس گروه گفتاردرمانی که این فایل را برای ما ارسال کرده اند کمال تشکر را داریم.
راه هایی خوشایند و لذت بخش برای رشد مهارت های اجتماعی و حرکتی
در کودکان طیف اوتیسم و اختلالات پردازش حسی
د رمانگرانی که تجربه کار با کودکان اوتیستیک را دارند از تاثیر معجزه گون بازی ها بر پیشرفت آنها آگاهند.
در این پست کتاب Early Intervention Games نوشته "باربارا شر" را معرفی و جهت دانلود در دسترس قرار داده ایم. نویسنده در این کتاب ابتدا توضیح مختصری در باره بازی و نقش آن در درمان این بیماران ارایه کرده و سپس در ۵ فصل به شرح بازی های علمی مرتبط با نیاز های کودکان اوتیستیک پرداخته است.
در مورد هربازی نیز اهداف،روش اجرا،ابزار ها و نحوه تغییر آن مطابق با نیاز های کودکان را به شیوه ای کاملا بالینی توضیح داده است.
جهت دانلود این کتاب به زبان لاتین اینجا کلیک کنید.
با تشکر از سرکار خانم رافعی، کارشناس گروه گفتاردرمانی که این کتاب را برایمان ارسال کرده اند.