در تاریخ سوم دی ماه(اولین چهارشنبه ماه) دومین جلسه نشست ارتقای علمی با سه دستور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نتایج پیگیری های اعضا در مورد گزارش ها موردی که از جلسه قبل بی نتیجه مانده بود، بررسی شد.

سپس همکار محترم خانم عابدین زاده روش استفاده از نظریه ذهن(Teory of Mind.TOM) را در اوتیسم به مدت 30 دقیقه توضیح دادند. در جریان ارایه، بحث های مختلفی در مورد نحوه استفاده از این نظریه و تفاوت های فرهنگی تاثیر گذار بین اعضا شکل گرفت.

 سپس سه نفر از همکاران( آقای همتی و خانم ها وفائیان و طباطبائی) به گزارش شرح حال و پلان ارزیابی و درمان یکی از مراجعین خود پرداخته و در مورد چالش های موجود، نکات بالینی و ... از نظرات سایر اعضای جلسه بهره مند شدند.

از نکات مفید و تاثیرگذار این جلسه حضور فعال همکار گرامی سرکار خانم جعفری طوسی، از همکاران با سابقه در جلسه بود که در بخش های ارایه و مطالعه موردی به پویایی و کیفیت بحث ها افزودند. انشاءالله در جلسات بعدی نیز از حضور ایشان وسایر همکاران باتجربه بهره بیشتری خواهیم برد.

طبق رویه تعیین شده، تاریخ جلسه سوم در چهارشنبه اول ماه بهمن( یکم بهمن ماه) از ساعت 17 تا 19 و مکان، اتاق بحث علمی کتابخانه بیمارستان قائم(عج) مشهد  خواهد بود.

در این جلسه، علاوه بر پیگیری نتایج پیشنهادات ارایه شده در مورد کیسهای قبلی و مطالعه موردی جدید، سرکار خانم بالاور روش درمانی «سان رایز»(The Son Rise Program) را ارایه خواهند داد.

مشتاق دیدار دیگر همکاران عزیز هستیم...