باسلام

به دنبال داوری اعضای کمیته علمی همایش در مورد چکیده مقالات رسیده به دبیرخانه، فهرست مقالاتی که در هر یک از محورهای همایش بالاترین امتیاز را کسب کرده اند برای ارائه به شکل سخنرانی اعلام می شوند. برنامه زمان بندی شده ارائه ی مقالات به زودی منتشر خواهد شد.

جهت دانلود فهرست عناوین مقالات و نویسندگان اینجا کلیک کنید و یا به ادامه مطلب بروید.

فهرست اصلاح شده مقالات پذیرفته شده برای ارائه شفاهی در سیزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران

 

عنوان مقاله

نویسندگان

Meta-analysis of diagnostic accuracy of language sample measures (LSM) for identifying Specific/Primary Language Impairment in pre-school children

دکتر یلدا کاظمی

تعیین رابطه میزان وضوح گفتار و مدت زمان استفاده از کاشت حلزون در کودکان فارسی زبان

مریم وهاب، دکتر مجید اوریادی زنجانی

بررسی تأثیر روش درمانی پاسخ محور بر توانایی آغازگری کودکان اوتیستیک 6 تا 11 ساله شهر همدان

محمد رضایی، فرشته محمد ظاهری

رشد جسچرها و کارکردهای ارتباطی آن ها در کودکان 8 تا 30 ماهه با رشد طبیعی

عطیه قزوینی، مجید رفیعی، فریبا یادگاری

مقایسه عملکرد روانی کلامی در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری و کودکان بهنجار

سیده زهره موسوی، ریحانه جعفری، هوشنگ دادگر، سیده مریم خدامی

روش های ارزیابی داستان گویی در کودکان: یک مرور نظام مند

محبوبه نخشب، مریم عرب پور، یلدا کاظمی

مقایسه ویژگی‌های صرف و نحو و کاربردشناسی زبان در کودکان کاشت حلزون شده 7-5 ساله با کودکان طبیعی با استفاده از آزمون بازگویی داستان

مریم جلالی پور ، فاطمه کاربخش ،
حمیده رنجبر

بررسی تعدادی از روش های ارزیابی صرف زمان فعل در کودکان ۳ و ۴ ساله شهر رشت و معرفی  بهترین روش

زینب خوشحال، دکتر طاهره سیما شیرازی، دکتر بهروز محمودی بختیاری، دکتر عنایت الله بخشی

ساخت آزمون تصویری واژگان درکی برای کودکان فارسی زبان مقطع ابتدایی

ثریا صالحی ذهابی، علی قربانی، ناهید جلیله وند

بررسی فراوانی اختلالات تغذیه دهانی در نوزادان بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

سیده زهره موسوی، محمد رحیم شاهبداغی، دکتر ملیحه کدیور، نسرین خسروی مهدیه میرزا زاده

Validity and Reliability of the Persian Version of the Dysphagia Handicap Index (P- DHI)

ابراهیم برزگر بفروئی، دکتر احمدرضا خاتون آبادی، جلال بختیاری

بررسی تاثیر تحریک دهانی  پیش از تغذیه  بر روی عملکرد تغذیه ای نوزادان نارس

فایزه اسدالله پور، دکتر فریبا یادگاری، فرین سلیمانی

بررسی تاثیر برنامه­ی آموزش آگاهی از واج بر بهبود مهارت­های آگاهی از واج کودکان دارای سندرم داون

فرشته محمد ظاهری، زینب محسنی، محمد رضایی

معرفی شاخص توانایی تولیدی( ACI) در کودکان فارسی زبان

دکتر طلیعه ظریفیان، دکتر یحیی مدرسی، دکتر لعیا غلامی تهرانی، دکتر مهدی دستجردی کاظمی، دکتر یحیی صلواتی

ارتباط ظرفیت حافظه فعال با شدت اختلال صداهای گفتار در کودکان 4 تا 6 ساله فارسی­زبان

محمدرضا افشار، علی قربانی، ناهید جلیله وند

بررسی روشهای ترکیبی حسی و حرکتی در total glossectomy

مهشید آقاجانزاده، مریم نیکروش، هومن قربانی

مقایسه برخی مهارت های نحوی افراد مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس عود کننده بهبود یابنده و افراد طبیعی استان اصفهان

ناهید بهارلویی، صدیقه جمال پور

بررسی بازداری پاسخ کودکان 13-7 ساله مبتلا به لکنت دوران رشد و دارای گفتار روان

کوثر اسفنده، علی قربانی، دکتر هاشم فرهنگدوست، دکتر محمد علی نظری، دکتر شهره جلایی

تهیه آزمون درک هم معنایی روا و پایا در کلمات عینی و انتزاعی در بیماران آفازی فارسی زبان

صبا سیدین، آذر مهری، دکتر محمد مهدی دستجردی، دکتر شهره جلایی

ساخت آزمون تصویری نامیدن افعال فارسی، تعیین روایی و پایایی آن و مقایسه آن در افراد مبتلا به آلزایمر و سالم

مریم نامدار خطیبانی، آذر مهری، دکتر محمد مهدی دستجردی، دکتر شهره جلایی، دکتر فخری اللهیاری

مقایسه قضاوت نحوی و قضاوت معنایی جملات در بیماران زبان پریش روان و ناروان

امیر شیانی، دکتر محمدرضا رضوی، زهرا محمدی

بررسی مهارت نامیدن در افراد مبتلا به ضربه مغزی

آذر مهری، پژمان مرادی، سیده زهره موسوی، سامان معروفی زاده

مقایسه تأثیر دو روش درمان نامیدن بدون خطا و تسهیل­سازی حرکات­بیانگر بر بازیابی کلمه در یک بیمار زبان­پریش ناروان

عاطفه یوسفی، دکتر فریبا یادگاری، دکتر عنایت الله بخشی

اخلاق  پزشکی  و  مسئولیت های حرفه ای گفتار درمانگران

اکبر بهرامی، فرانک صالحی، فرهاد ترابی نژاد

بررسی ارتباط بین استرس شغلی و رضایت شغلی در میان گفتاردرمانگران

سیامک جاماسیان، دکتر حسین مبارکی، دکتر محمد کمالی، علی قربانی

To evaluate of effects of Gradual Increase Length and Complexity of Utterance (GILCU) treatment method on reduction of dysfluency of school-aged children with stuttering

معصومه باسی، دکتر مرتضی فرازی، دکتر عنایت الله بخشی

مرور مقدماتی فعالیت بالینی بر روی 300 فرد دارای لکنت به منظور دستیابی به پروتکلی جدید: پروتکل لکنت هشت بهشت

میثم شفیعی

 

 

ترجمه و تعیین روایی آزمون چند عاملی لکنت (آزمون کالمز) در افراد  ۷  تا ۱۴  ساله فارسی زبان دارای لکنت

یاسمن جلیلیان، دکتر فریبا یادگاری، دکتر عباس عبادی

درمانهای شناختی رفتاری در لکنت: معرفی آزمونی روا و پایا در ارزیابی و درمان مشکلات شناختی رفتاری افراد دارای لکنت

سیما فرپور، بیژن شفیعی، دکتر حمید کریمی

ترجمه و بررسی روایی و پایایی مقیاس منبع کنترل رفتار

عباس پور ابراهیم عمران، محمدرحیم شاهبداغی، سلمان عبدی

یکپارچگی بازی گروهی در گفتار درمانی براى کودکان دارای ناروانی

زیبا بیرانوند، دکتر هاشم فرهنگ دوست

تهیه و تعیین روایی و پایایی آزمون گفتاری فارسی SNAP برای ارزیابی میزان خیشومی­شدگی گفتار

فهیمه آشتاب، فاطمه درخشنده، علیرضا غفرانی، احسان نادری فر

تعیین همبستگی کیفیت زندگی عمومی(SF-36) و (vhi) در بیماران مبتلا به ضایعات توده های حجمی حنجره (ندول، پولیپ، کیست)

عذرا آقادوست، دکتر پیمان دبیرمقدم

بررسی تاثیر آموزش شیوه های بهداشت صوت بر کیفیت صوت آموزگاران مقطع ابتدایی بر اساس نمره پرسشنامه شاخص ناتوانی صوتVHI

مریم فهام، نجمه سعادتمند، الهه فتاحی

ویژگی­های آکوستیک و پروزدیک  در قرائت قرآن با تکیه برقرائت استاد عبدالباسط

فرهاد ترابی نژاد، شمیم حسینی، مهنوش فاضلی

بررسی و مقایسه ویژگی‌های استروبوسکوپیک بیماران دچار اختلالات پرکاری چین‌های صوتی قبل و بعد از اجرای درمان دستی صدا-معیار

دکتر ابوالفضل صالحی، دکتر فرزاد ایزدی