باسلام

ششمین جلسه از نشست ارتقای علمی در تاریخ 2 اردیبهشت ، مصادف با روز ملی گفتار درمانی در دانشکده پیراپزشکی مشهد برگزار شد.

این جلسه که با شرکت حدود 20 نفر از همکاران فعال در مراکز بهزیستی،آ.پ استثنایی، کلینیک های خصوصی و... با حضور جناب آقای دکتر سبحانی، مدیر محترم گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار گردید،مباحث از قبل پیش بینی شده پیگیری شد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

در قسمت ابتدایی جلسه(مقاله خوانی)، چهار مقاله به روز در رابطه با موضوع اوتیسم توسط اعضا ارایه شد.( مقالات ارایه شده به تدریج در این بخش قرار خواهد گرفت.)


در قسمت دوم جلسه(کیس استادی)،تعدادی از اعضای جلسه راجع به پلان ارزیابی و درمان مراجعین خود و چالش های پیش رو گزارشی ارائه کرده و از سایر اعضاء در رابطه با آن موردپیشنهاداتی دریافت کردند. در ابتدای این بخش وضعیت فعلی یک از مواردی که جلسات قبل بررسی شده بود، پیگیری شد.
در قسمت سوم(طب های مکمل و گفتاردرمانی) که با هدف آشنایی کلی با طب های مکمل، بررسی پایه های علمی، نحوه مشاوره در این موارد و... گفتگو کردند.
در آخرین بخش جلسه ششم(بخش هماهنگی های صنفی)، گزارشی در مورد تعرفه های مراکز بهزیستی در سطح شهر مشهد توسط یکی از همکاران ارایه و نحوه پیگیری اعتراض به کاستی های موجود در مراکز بررسی شد.
 طبق برنامه ریزی انجام شده در این جلسه، موضوع اوتیسم در بخش کنفرانس خاتمه یافته و از جلسه آینده موضوع «اختلالات گفتار و زبان در فلج مغزی» در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انشاالله با استقبال همکاران گرامی، جلسه بعد اوایل خرداد ماه برگزار خواهدشد. موضوع کنفرانس جلسه اول « اصول ارزیابی و درمان در فلج مغزی» خواهد بود و سرکار خانم جلیلیان، ارایه بحث خواهند کرد.
همچنین ضمن تقدیر از مسئولین دانشکده پیراپزشکی مشهد و اعضای گروه گفتاردرمانی دانشگاه بخصوص جناب آقای دکتر سبحانی، مدیر محترم گروه و سرکار خانم رافعی کارشناس گروه، اعلام می شود که از این پس جلسات در دانشکده پیراپزشکی خواهد شد.